AHMET TEVFİK CERİTOĞLU

25 Kasım 2015 Çarşamba

ŞEHİT ANASI

#atevfikceritoglu

İş gezilerine çıktığımda kaldığım beş yıldızlı otellerin kasvetinden olsa gerek, gecenin en olmadık yerinde uyanırdım.
Bu ay satış kotası tutacak mı? Gaziantep siparişi açar mı? Denizli ödeme yapar mı? İstanbul, İzmir,...Televizyonu açardım, bir gün öncesinin tekrarı sabah haberlerinde şehit anası yüzleri geçerken neşi beklerdim.
Yıllar sonra yine gece yarısı uyandım bir otel odasında. Saati tahmin edemiyorum. Beyaz güvercin görünümlü şu akbaba iktidar, sandıktaki oylar gibi saatlerle de oynuyor. Kabus gördüm, yelkovan sürüyü takibe dalmış, akrep de saat başı beni sokuyordu. 
Oysa emekliyim, bir fotoğraf gezisinin gece yarısı. Yazdan kalma bir hafta sonu kasımda. Biri birine benzemez genç, olgun bir avuç insan milattan önce bir uygarlığın henüz dinamitlenmemiş antik şehrin amfi tiyatrosunun basamaklarında fotoğraflar çekmiş, yorulmuştuk. 
Eğer bu pazar sabahı da güneş gelirse Dalyan'da kanalda buluşup kaya mezarlarına yolculuğa çıkacağız. 
Yıldızsız bir otel, televizyon ve telefon yok odada ama ücretsiz wifi var. Elimdeki akıllı telefondaki televizyon kanallarından şehit anası profilleri geçiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder