AHMET TEVFİK CERİTOĞLU

25 Kasım 2015 Çarşamba

BAŞKAN YA DA CEO

#atevfikceritoglu

Özel bir şirket sahibi olsanız. 
Şirketinizin genel müdürü üç kez şirketin dolandırılmasına karşılık her seferinde size gelip "Beni aldatmışlar," dese ne yaparsınız?
"Göz yumuyor len bu," diye işine son mu verirsiniz?
Hadi canım çok gaddarsınız. Geleceği okuyamıyorsunuz üstelik...
Direk yönetim kurulu başkanı yapabilirsiniz?
Üstelik "Devlet, özel şirket gibi yönetilmelidir," diyorlarken.
Peki, aynı şirkette bir muhasebe müdürünüz var. Var değil mi? Size hissettirmeden paranızla borsada, bankada küçük küçük oynuyor. Gecelik repo filan. Kazandığını da cebine atıyor. Hatta yanındaki çalışan kilit ismi de buna ortak ediyor. Farkına vardınız ne yaparsınız?
"Adam hırsız len atarım işten!" Sinirlenmeyiniz lütfen.
İkinci hatayı yapıyorsunuz. Muhasebe müdürünüz de yönetim kurulu başkanı olmaya aday.
Son bir soru daha sormak istiyorum. Satış müdürünüz var değil mi? Satış performansı nasıl? İyi diyorsunuz memnunsunuz. Güzel çok sevindim.
Diyelim ki bu elemanınız da illegal yollardan kazan- kazan yöntemi ile şirkete büyük kazançlar sağlıyor. Satış yaptığı şirketlerin satın alma müdürleriyle arası çok iyi. Sizin satış müdürü kısa sürede yaşam seviyesini yükseltti fark ediyor musunuz?
Bal tutan çanağı yalıyormuş yani. Pardon parmağını... Ne yaparsınız?
Küfür etmeyiniz; anlıyorum... Hırsız mı dediniz? İşten mi atarsınız?
Üçüncü hatayı da yaptınız. Satış müdürünüz şirketin yönetim kurulu başkanlığına üçüncü aday olabilir.
Satın alma müdürünüz... Hey nereye gidiyorsunuz? Bizim danışman ücreti ne olacak?
Bak, ne diyecektim? Bir iş sahibi veya herhangi bir devlet kurumunda yönetici iseniz çalıştırdığınız elemanların tüm özelliklerini bilmeniz ve kurduğunuz sistemin nabzını tutmanız çok önemlidir. Çünkü insan kıymetli bir kaynaktır. Size kâr getirecek, fayda sağlayacak, şirketin önünü açacak insanlara her zaman ihtiyacınız olacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder